torsdag, augusti 17, 2006

SOMMAREN 06

Nu är det bara två dagar kvar av sommarlovet, om det hade varit som det varit i 12 år nu vill säga. Att man skulle börja skolan igen på måndag. Men nu ska jag ju inte börja skolan igen på måndag, jag ska inte gå i skolan på iallafall ett år nu. Även om jag inte har något sommarlov som tar slut, så tar ju sommaren slut för mig med. Det tar emot, jag vill ha sommar!

Sommaren 2006 har varit bra. Sommaren 2006 har varit riktigt jävla bra! 2003 och 2006 toppar listan, men de två går inte alls att jämföra för även om båda var super, så har de varit det på två helt olika sätt.

Så ja, sommaren 2006 lider mot sitt slut...
Och trots att jag vill ha sommaren ett tag till, så känns det inte helt förjävligt när jag tänker på att den snart är slut, för det finns så mycket att minnas. Det har hänt en massa kul och det är så skönt att tänka tillbaka på det.
Om vi ska börja från början så tillhör ju
studenten och allt däromkring också denna sommaren. Och studenten talar ju liksom för sig själv, sjukare och mer underbar känsla är svår att hitta. Och sen så var det den där kvällen som slutade på Sibbarp långt in på morgonen. Midsommarafton var otroligt lyckad! Det var jättekul! Sen var det jobb i 4 veckor som faktiskt också var bra och kul. Alla lustiga männsikor jag träffade i samband med det och allt vi gjorde och alla sjuka grejer som hände. Kommer aldrig glömma när jag låg på marken och fullkomligt skrek av skratt av hålet som blivit i busken. Vi skulle klippa buskarna och jag lovar, de har aldrig varit så gräsligt fula i hela sitt liv. Men vi hade kul, även fast man var konstant trött.

Sen kom smset som fullkomligt fick mig att tappa hakan och jag visste varken ut eller in typ. Alla dagar på stranden (-"..och där kommer de andra ja!" "-ååh nej!") som har varit otroligt härliga. När vi var på lilla trog och etage och träffade konstapeln, florist daniel och den där dokusåpa kändisken. Och så var det ju vecka 30 som jag har skrivit om ett par gånger. Den var amazing. Lönen kom och försvann lika snabbt ungefär. Det var en otroligt god middag hos Chrasse, med lekplatsbesök efteråt. Vi var i helsingborg och lyssnade på allas våran Winnerbäck. Och Landskrona var ju sjukt mysigt med sol och bad och pizza! En dag i Köpenhamn som resulterade i en hel massa shopping. Det var de gånger jag cyklade mot Limhamn i lyckorus och nervositet som heter duga. Det var den natten jag inte spenderade hemma. Det var fest och som vanligt var vi kvar till sist och hemma somnade jag i soffan. (Sen var det en liten parantes av två/tre fruktansvärda dagar). Sen var det konsert på Mölleplatsen och det var grillfest och jag var grillmästare. Det var konsert i Köpenhamn med Gavin och nu senast en fantastisk utekväll på LillaTorg o PetriPub med diverse folk.
Men än är sommaren inte slut och än ska vi se till så att det händer mycket kul! Men jag kommer aldrig glömma Sommaren 06, och det av många anledningar!
Tack för en fantastisk sommar alla inblandade!

Inga kommentarer: