söndag, juni 11, 2006

Lyckade studentfirande

Inte heller idag lyckades jag vända rätt på dygnet. Efter tre dagar av studentfirande känner man sig aningen sliten och sömnen har väl fått ge vika en aning (men kom ihåg: sömn är faktiskt överskattat!) .
Det hela började med min egen student som gav grunden till den mysiga whiskeyrösten som numera kännetecknar mig. Det var en obeskrivligt bra dag med champagnefrukost, studentsångs-sjungande på bussen, fotografering, ytterligare champagnefrukost, visslande och skrikande i stan, lunchdisco som verkligen satte fart på alla (precis som att vi inte redan var igång..men nu blev det väl ännu vildare..), mer skrik och tut och vissel i stan, och sen var det hysteriskt hoppande och skrikande den sista timmen i aulan innan vi skulle ut på scenen och skrika och hoppa och sjunga ännu mer, sen var det flakåkning och bilåkning (hysteriskt roligt!!), hem och träffa släkten och äta och dricka och öppna presenter och sjunga och dansa lite till, haha, och sen var det vidare till luftkastellet som gav dagen och kvällen en perfekt avslutning. Dagen blev långt över mina förväntningar, men man fattar fortfarande inte riktigt, har jag verkligen tagit studenten ?!?
Sen var det vännernas studenter torsdag och fredag och tre dagars firande avslutades halv 8 lördagmorgon. Precis som det ska vara alltså ;-) .. Så nu är dygnet galet upp och ner vänt, men jag är glad och nöjd. Bara rösten hade kunnat vara bättre, jag försöker faktiskt vara tyst, men det är inte det lättaste ska jag säga er.. Förhoppningsvis är den väl tillbaka snart så att jag kan fortsätta sjunga "Boten Anna", fast det är det väl bara jag som önskar? hihi.

"Jag känner en booooooooooot, hon heter Anna, Anna heter hooooooooon..."

Inga kommentarer: