söndag, juli 23, 2006

ny inspiration

träffade en mycket trevlig och intelligent och intressant ung man i fredags. han är dokusåpavinnare.
tänk att en dokusåpavinnare kan vara den klokaste och mest inspirerande männsika jag träffat på länge! det är ganska otroligt. han hade väl rätt om att det fanns en del fördommar, men de var få, och att jag nu ändrat mina tankar så brutalt om denna männsika måste ju faktiskt vara väldigt bra. och nä, det var inte dokusåpavärlden han inspirerade mig till, det är inget för mig. men trots det så förstår jag hans tankar som han hade när han sökte dit.
men han gav mig ny inspiration till livet och att vilja och att våga framför allt. hur löjligt det än låter så lärde han mig en del om mig själv. saker jag kanske i och för sig redan visste, men som betydligt lättare att se när det faktiskt var han som påpekade det utan att egentligen känna mig överhuvudtaget.
att våga och att våga misslyckas och att känna att man faktiskt har gjort vad man kan. att aldrig ångra att man i n t e gjorde något. och är det något man vill så ska man göra det och inte fega ur.

och sen avslutade han med att "vi får lita på ödet". och det är väl precis så jag också brukar tänka. vi får lita på ödet. vi måste våga chansa.
tänk ändå att hans tankar var så lika mina och att han på sätt och vis lever precis på samma sätt som jag hoppas att jag också kommer att göra. som jag kommer göra. ja.

Inga kommentarer: