måndag, juli 31, 2006

detta är inte jag.

.
.
det är inte jag som är bitter och arg.
det är inte jag som vill hugga huvudet av någon. (jag ska klippa i sönder dina läppar, klippa av din tunga, slita av ditt hår, hugga av dina händer och sen ska jag titta på när du lider ordentligt)
det är inte jag som sover bort en hel dag. jag hatar att slösa bort min tid. den är dyrbar, jag kommer inte leva för alltid.
det är inte jag som är helt tom och känslokall.
det är inte jag som inte vill följa med och göra saker.
det är inte jag som känner mig likgiltig inför det mesta.

det är jag som är glad och lycklig.
det är jag som tycker att sömn är överskattat.
det är jag som pratar bra om allt och alla.
det är jag som inte kan sitta still en sekund, utan måste göra hundra saker, helst samtidigt.

det är jag som klagar på att jag inte får sugrör på restaurangen och som blänger avundsjuk på barnen när de får leksaker. (jag vill så att det ska vara världens enda problem, varför är det inte så?)
det är jag som har energi så att det räcker åt ett helt fotbollslag. vi hade vunnit matchen utan tvekan. jag hade gjort 5 mål, minst.
det är jag som dansar och sjunger och vill att alla ska vara med.
det är jag som älskar livet.
.
egentligen. men jag är inte jag. och jag hatar att inte vara jag.
.
.
.

"I was bruised and battered and I couldn't tell what I felt
I was unrecognizable to myself"
.
"Streets of Philadelphia" - Bruce Springsteen
.
.
men jag är iallafall, tack och lov, den som alltid älskar mina bästa vänner.
.
och läs hellre detta och detta för jag älskade det.
.
.

Inga kommentarer: