torsdag, augusti 16, 2007

idag

idag är det torsdag. sista arbetsdagen denna veckan. och sista arbetsdagen jag styr stället själv. nästa vecka kommer vi vara tre, och jag ska lära ut allt jag kan (nåja, det går väl rätt snabbt..) till min efterträdare. för nästa vecka är min sista arbetsvecka. och nästa söndag så flyttar jag. till stockholm. tycker fortfarande att det är en så absurd tanke så att jag knappt kan greppa det. var jag ska bo? ja, det vet jag fortfarande inte. men jag vet vilken dator jag vill ha, alltid något eller? men bostad, som mamma sa: "det löser sig alltid", och jo, det hoppas jag verkligen med tanke på att jag ska spendera 4 år där. förhoppningsvis har vi iallafall nånstans att hålla till i tre veckor, verkar som att det löser sig. sen ska jag stå upp och sova i challes lilla rum. jag kommer känna mig som en illegal invandrare. men en ny erfarenhet är en ny erfarenhet.
idag är jag trött. hoppas att jag hinner sova en timme eller två när jag kommer hem. för ikväll är det fest. ska bli kul. sist jag var på inflyttningsfest var också kul, men det är en helt annan historia som inte hör hemma här. det känns som att det kommer bli en lång kväll/natt/morgon, med tanke på bussen. men jag har fixat vakt åt mina skötebarn på fredag morgon, så det ska nog gå bra. men sen måste jag vara i stan 13.45, hur det ska gå till är en annan femma, men jag säger som mamma, "det löser sig alltid". jag menar sist jag var hos frisören var ingen enkel match det heller, men jag tog mig dit. igår kom iallafall den dagen mitt hår kändes som ett fågelbo och jag insåg att jag borde bokat klipptid för en månad sen , nu fanns det mycket riktigt ingen tid, men luggen får iallafall kapas en bit så att jag överhuvudtaget ser hur stockholm ser ut när jag kommer dit. på tisdag blir det en vända till huvudstaden.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Visste väl att jag var saknad. Min trognaste läsare vill ju iaf ha mig kvar haha! Och ja jag börjar bli människa och JA IKVÄLL SKA DET FIRAS!!!