onsdag, mars 28, 2007

sick vad snabbt ett år går... (i brist på annat)

12 månader sen: inte så kul som jag hade hoppats på.. men jag minns fortfarande den dagen. jag var iallfall glad då, och det är jag idag med. men inte av samma anledning, snarare tvärtom.. eller nä? det var dagen innan en stor tyngd föll från axlarna, det vill säga projektarbetet skulle lämnas in och jag firade med senaste winnerbäck-skivan.

11 månader sen: var det en fredag och min kalender är helt tom. antagligen hände det nada, men det var dagen innan vi språkade med ett styck storebror och tog mobilfoton och challe blev kallad rödluvan.

10 månader sen: jag hade varit hemma från berlin i två dagar, och det var dagen efter en natt med telefonsamtal som slutade i skrik, bråk och allmän kaos. och så en lur slängd i örat på en. som vanligt.

9 månader sen: jag jobbade och målade förfullt. var inne på tredje dagen bara, men vi hade kul där. drömde om en lissabon-resa som fortfarande tycks vara alldeles för långt borta. det var samma vecka jag fick ett telefonsamtal med de sjukaste förslagen och idéerna, jag sa nej, men tyckte ändå det var rätt charmigt.

8 månader sen: var det vecka 30. dagen spenderades i köpenhamn och jag försökte, på order, se allvarlig ut. men det gick inte. jag var någonstans uppe bland molnen, men lyckades ändå göra av med alldeles för mycket pengar på diverse kläder i den danska huvudstaden. i ren frustration skrubbade jag garderoben från topp till tå, för att sedan avsluta dagen precis där jag ville. för övrig info hade challe en kfk-fluga i sitt rum som vägrade sluta surra när jag cyklade som en dåre genom limhamn mitt i natten.

7 månader sen: efter en ganska vild helg gjorde jag inte mycket denna måndag förutom att längta till nästa helg. som om möjligt skulle bli ännu vildare... resten låter vi vara osagt.

6 månader sen: hade jag jobbat i en knapp månad och funderade över det här med siffror och bokstäver. det var när siffrorna hade gjort ännu ett litet intrång i mitt liv. veckan avslutades med kamraterna-musik och vilt dansande!

5 månader sen: var det en fest som för min del slutade med att jag somnade i en soffa. efter att ha skrikit ut de mest sjuka grejerna, som jag fortfarande inte fattar var de kom ifrån? kvällen hade kunnat sluta med att vi hade fått besök av folk som kanske inte hade passat in i just det huset, men så blev det ju inte..

4 månader sen: befann jag mig i stockholm på kurs. dagarna spenderade jag med min bokföring och mina kurskamrater och på kvällarna gick jag lös på stockholms shoppingutbud. jag älskade stockholm, men saknade en annan del så himlans mycket.

3 månader sen: befann jag mig i thailand och bangkok. shoppade vidare här och gjorde en hel del trevliga fynd! jag älskade thailand, äventyr, värme och sol, men tröttnade ganska snabbt på bangkok. såg fram emot nyårsafton och en fest i grynets tecken.

2 månader sen: var dagen efter en annan sick kväll. vi våldgästade en fest där vi kände ytterst få, men lyckades underhålla oss själv rätt bra. livet hade tagit en ganska konstig vändning för många av oss och det fanns ganska mycket tankar och känslor att tampas med.

1 månad sen: jobbade iaf och det hände inte så värst mycket annat. längtade mest till stockholm och tampades väl med slask och kyla här hemma.

idag: gör jag inte mycket heller. har jobbat, tränat lite. varit allmänt glad, och rastlös. boxades lite med mig själv för att sedan titta på lite "bobban"-dvd och berätta för pappa om allt jag visste om hans cancer, hans hår, hans religion och fru & älskarinna. visste ni att han var gift och att hans fru var bakgrundssångerska på turnén då han hade en annan flickvän? frun visste om det och därför skrev marley "no woman, no cry" till henne. precis som om det skulle hjälpa?! men han var ändå one real good singer med en mycket intressant livshistoria. och jag kommer för evigt vara avundsjuk på min far som sett honom live när jag aldrig fick samma chans... annars ser jag framemot en ny dag imorgon med mycket sol och en helg som förhoppningsvis innebär iallafall någon galenskap..

1 kommentar:

Charlotte sa...

livet är allt bra :) KFK KFK KFK KFK!!! (6 dagar)