onsdag, mars 28, 2007

so hold on to the ones that really care 'cause in the end they'll be the only ones there

när vi var ute i fredags önskade jag en låt av dj'n. mmmbop. hanson. hon skulle spela den direkt sa hon. antagligen glömde jag bort det i samma ögonblick som jag sa det, men jag kom på det nån dag efter. hon spelade ju aldrig den! mmmbop lyssnade man på när man gick på mellanstadiet och dansade på mellanstadiediscona. jag vet. men det är en låt som man blir glad av. och äntligen lyckades jag ladda hem den! nu vet iallafall jag vilken musik jag ska lyssna på nästa gång det är dags för träning...

på tal om mellanstadiet kom jag att tänka på den gången det skulle vara disco till helgen. någon av oss (kommer inte ihåg vem det var..) gillade killen i parallellklassen och chrasse (ingen annan vågade..) skickades fram för att fråga om han skulle gå på discot. jag säger det igen, det var tider det. sådana gamla minnen värmer i hjärtat ändån. jag kommer inte ihåg vad han svarade eller hur discot var. men det är aningen komiskt när vi flera år senare träffar samma kille, på en helt annan plats, i en helt annan situation, i ett helt annat sällskap... utan att överhuvudtaget nämna ett ord om att han mycket väl vet vem vi är, och vi mycket väl vet vem han är.. och att vi har setts förut. but it's the same old game all the time.. men undrar om han minns när chrasse frågade om discot? haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du madde, då var vi unga ;) Puss, nu ringer jag till dig!