tisdag, maj 08, 2007

WHAT HAPPENS IN VÄXJÖ STAYS IN VÄXJÖ

helgen då jag mest såg fram emot att träffa emma igen, blev en helg jag sent kommer glömma.. växjö var fantastiskt! jag hade helt sjukt kul faktiskt! det var fullt ös och massor av nya människor!
det började direkt när jag kom med grillning med e's klasskompis+pojkvän+kompis. sen spelade vi basket :) .. det drogs ihop till en spontan karaoke-fest hos en musikproduktions studerande kille och naturligtvis infann vi oss där. och ja, ska man göra bort sig så ska man väl göra det ordentligt.. så efter lite tjat sjöng även jag. kanske fick dom ångra att dom tjatade på mig, för när jag väl börjat är det svårt att sluta.. haha. vi klämde ihop oss rätt många i detta lilla studentkorridorsrum som annars var fyllt med massor av instument, men det var grymt kul och grymt trevliga människor allihop, så då klagar man inte direkt! diskuterade dreadlocks med två killar, varav den ena har haft och den andra har, och meningarna är fortfarande delade huruvida jag ska skaffa detta eller ej.. aja, vi får väl se så småningom! det sjöngs iallafall långt in på natten och jag som tidigare fantiserat om att bli musikproducent, då det låter sjukt kul!, blev lite avundsjuk på de som studerar detta och dessutom har talang och skriver egen musik! men jag då? jag vill också ju! men det är väl bäst att man håller sig till de saker man är bättre på kanske...
inte helt pigga steg vi upp på lördagen och begav oss in mot stan. lite shopping hann vi med, trots att jag ju inte skulle köpa något egentligen.. men äntligen fick jag mina älskade skor! och skoskav är en världslig sak... typ... eftermiddagen spenderade vi ute på gräsmattan i solen. värsta sommaren var det! hur varmt som helst! somnade där en stund också, kanske tur det, vi skulle ju klara av kvällen också! på fredagen hade vi blivit inbjudna till en ganska spontan inflyttningsfest, så dit tog vi oss. avstånden på campus är ju ingenting så det var perfekt! .. så det blev vår förfest, och många folk kom det till denna lilla etta.. :) .. naturligtvis ansåg jag mig lämplig att vara dj, så med lite hjälp skötte jag musiken. mycket snack, massa trevliga människor, en och annan väldigt skumm människa (hur orkar man vara så negativ negativ negativ mot allt? och hur går roskildefestivalen och sven-ingvars ihop?!..), en väldigt glad kille med barnkalas-hatten på sne störtade in.. och ja, det var lite galet, men mycket trevligt! iväg tog vi oss sen, typ inget avstånd fortfarande, till studenthaket där ölen kostade 18:- och jag på någotvis införde att man bör gå över snörena som håller ordning på kön, istället för under. där träffade vi fler folk och alla kände alla liksom och känner du inte någon när du kommer så känner du definitivt en hel del när du går därifrån iallafall! och det är precis så det ska vara! ölen var egentligen på tok för billig, vilket gjorde att man tappade räkningen nånstans halvvägs.. hah.. en öl slinker ju ner så lätt! men det var en trevlig kväll med många överraskningar.
inte många timmars sömn den natten, så emma och jag slängde oss på gräsmattan på söndagen (precis som alla andra) och bara njöt i solen.. och sov. härligt. söndagen bjöd annars inte på något speciellt, var på tok för trött.. men det var skönt att bara göra ingenting..

det var en otroligt lyckad helg, långt över mina förväntningar. kul att träffa emma igen, det blir ju inte alltför ofta tyvärr.. och växjö visade sig också från sin bästa sida och jag har återigen blivit lite tveksam.. var är det egentligen jag vill studera? jag vill ju till stockholm, stockholm som stad. men jag vill ha campuset, jag vill ha alla studenter på en och samma plats. jag vill ha folk överallt, där alla känner alla och det alltid händer något! där du lär känna nya människor varje dag och alla liksom bara är öppna och trevliga! där det finns människor från hela världen (typ) och alla umgås med alla! där åldern inte spelar någon roll! växjö gav mersmak.. av många anledningar kanske.. men är jag villig att ge upp stockholm för en liten stad som växjö? eller någon annan stad.. det finns ju fler campus-städer.. jag som ibland tycker att malmö är för litet, klarar jag då ännu mindre? och jag älskar ju stockholm! usch.. det blev svårt nu.. denna helgen blev iallafall långt över mina förväntningar och jag känner på mig att det kommer bli fler resor dit.


att älska: dialekter! hörde nog typ alla sveriges dialekter under helgen och kom fram till hur kul det är med dialekter! många (som jag aldrig har tänkt på existerar ens..) är så fina! och lite komiskt är att den enda jag hade svårt att förstå, det var en skåning.. haha...

usch: skvaller och rykten.

(och imorse när jag loggar in på msn, är det någon som har lagt till mig.. en spanjor som jag pratade med typ i 10 sekunder i lördags... hur lyckades jag ge honom min msn?! haha.. tur att man minns liksom...)

älska det spontana! det oväntade! det galna!

Inga kommentarer: