onsdag, maj 23, 2007

HIGH ON LIFE



stockholm - ja, vad kan man säga? det kunde inte gå fel, det gick inte fel. alla sjuka saker som bara vi kan göra och säga, alla minnen som bara vi delar, allt som bara vi vet - jag sparar det i en liten ask varje gång, men vissa dagar, vissa tillfällen, är helt enkelt helt utan fel. och det är så härligt! så sjukt många citat vi kan samla från denna resa.. och hur vi går från skrikande skratt till var och en helt inne i sin egen värld utan att det blir konstigt, ibland är man glad att man slipper se sig själv, haha. jag menar liksom: miiiimmiiieeeww, ananas på jan malmsjö, amen gööööuuuuuuu, transvestit-väskan, kronärtskockan, SHUFFLE, pankisar, biskvier, wonderwoman, och inte att förglömma DT! och så en himlans massa annat.. det har varit en underbar helg helt enkelt! och det är underbart att skratta tills kroppen håller på att gå sönder!
jag avskyr att vara så där genomskinlig så att folk vet vad jag tycker och tänker nästan innan jag hunnit tänka det själv, men samtidigt älskar jag att det finns människor som känner mig nästan bättre än vad jag känner mig själv. som vet vad jag tycker och tänker utan att jag behöver säga det. som vet vad jag vill när jag inte ens vet det själv. som är arga med mig. som är glada med mig. som alltid finns för mig, precis som jag för dom. som blir trötta på mig när jag bara pratar och pratar och pratar om samma samma samma sak, men ändå lyssnar!

att jag är i en emotionell bergochdalbana är det väl inget tvivel på. och det är jobbigt, det är det. och det får mig att tvivla ibland, det får mig att tveka och fundera på att ge upp. men ändå, det finns få saker jag vill så här mycket och jag vet att vi kan om vi vill. vi kan klara detta. vi kan det. och vi ska! och jag längtar och saknar och proppar mössan full av isbitar..

och om en vecka flyttar challe hem igen!
jag flyttade in i miiiieeeww igår och invigde den på riktigt (utan väska i väska metoden) idag. och utan tvekan är jag lite in love!
det är snart helg igen och det är snart sommar!

och det väntar fest och sol och värme och kärlek och vänskap och livet, detta underbara liv!
och det gäller att bara suga i sig varenda liten sekund av total lycka och aldrig glömma hur det känns!

aldrig glömma hur det känns att vilja springa ett varv runt jorden!
aldrig glömma hur det känns att vara i det där ögonblicket man bara vill spara i en liten ask!
aldrig glömma hur det känns att vara en del av det bästa som finns!
aldrig glömma hur det känns att älska att leva!

det kändes faktiskt lite ensamt när man vaknade imorse, utan timbuktu, utan att stirra chriss i fejjan, utan att se challe vända sig om och somna om. men jag har sparat det i min ask..!

1 kommentar:

Anonym sa...

en av de bästa helgerna i livet. weeee(jag har inte ett liv nä, läser gamla blogginlägg och blir glad haha..) HÖR AV DEJ SEN ABOUT U KNOOOOOOOOOOW