söndag, april 01, 2007

there's nothing more dangerous than a boy with charm

jaa.. jag blev påklädd tillslut igår. så fort har jag verkligen aldrig gjort mig iordning förut. 10 min - välja kläder (vilket betyder ungefär ta det som jag såg först), klä på mig, torka och fixa håret, sminka mig, packa väska med nödvändigheter. jag tycker faktiskt att det var rätt bra gjort, hah. sen var det middag i modell gigantisk som avslutades med efterrätter och tårtor och choklad i mängder! sick. så sen var det nästan rullandes jag tog mig för att möta upp chriss. vi kom vidare till lilla och ölade och snackade i all stillhet. som vanligt är det ju på toa man träffar folk så där snackade jag lite med den-där-killen-som-minns-vårt-mimfestivaluppträdande-från-mellanstadiet. haha. lite komiskt att sist jag träffade honom var i ett ganska euroforiskt och ganska speedat tillstånd. haha. sen förflyttade vi oss iallafall vidare till röde kran. och när jag kom tillbaka efter att ha varit och handlat så hade min plats blivit bestulen av denne amerikanare som studerade i tyskland. så då var det bara att skrapa fram det engelska språket från längst bak i huvudet typ.. det gick väl..hrmm..skapligt. haha. tyskan tycks dock vara totaly gone. snackade också med ett gäng ekonomer från lite olika håll som sa att "ekonom är det enda rätta", puh då väljer jag rätt alltså! vilken tur! haha. det stängdes och chrasse och jag traskade vidare för att mellanlanda på donkan innan hemfärd. på vägen möttes vi av ett par öppna armar av okänd kille och jag hoppade på han-som-vi-fotade-utanför-triangeln-på-cykel och frågade hur det gick med fotbollen. haha. ja, mycket ska man vara med om här i livet. som sagt makke och sen hemfärd med sista bussen. det var länge sen det var "sista bussen hem"-tiden tycker jag. haha. annars var det ju alltid standard, varje gång vi hade bestämt att vi skulle ta sista bussen hem missade vi den med hästlängder. det är också lite klassiker på den ändå. kvällen kryddades också med lite intressanta sms och jag måste erkänna att jag blir lite glad när jag tänker på det. men här är det lugnt som en filbunke! bara så att ni vet liksom.. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

HALLÅ?! vad har hänt med att rapportera till mig om allt som händer direkt... jag känner mig mobbad här i sthlm...

Charlotte sa...

ja riktig skamm du! haha ja nästa vecka är det fullerulle rulle.. (KARLSSON PÅ TAKEEEET!!!)