lördag, april 14, 2007

is i mössan tack !

kan jag hjälpa att jag drömde tidernas mest underbara dröm i natt? och kan jag hjälpa att det är svårt att få isen att stanna i mössan då? kan jag liksom hjälpa att jag blir frustrerad över att inte veta hur jag ska göra?

igår var en helt underbar dag. jag var ute och sprang i solen. jag åt frukost i trädgården i solen. jag vårdade mina skor i trädgården i solen. jag åt lunch i trädgården i solen. jag o C stack ner till västra hamnen och gjorde ingenting i solen. sen åt vi glass i solen. sen så somnade vi (nästan) i solen. sen var min näsa röd. hah. men behöver jag nämna hur mycket jag gillar denna sol?!
sen åkte C och jag till KB och inväntade billie the vision tillsammans med alla trettonåringar. det var en syn för gudarna ska jag säga er. den ena mer extrem än den andra. så vi hade fullt upp med att kolla in alla dessa "små" och kände oss för en gång skull lastgamla. vi konstaterade om vi hade fått välja var sin kille i den lokalen så hade vi valt samma (inte 13 år då, snarare typ 25..?), men att vi vet att när det väl kommer till kritan så finns det antagligen inte på kartan att det skulle bli samma. billie the vision & the dancers var riktigt bra! bra musik, och de nya låtarna var också bra. musiken gör mig glad och det går helt enkelt inte att stå still. efter konserten gjorde vi som alla 13åringar och lämnade stället för att söka lyckan någon annanstans. det var då vi komponerade möllans gyllene regler: 1. om du kommit in på ett ställe, lämna det aldrig för något annat! 2. tro aldrig att du kommer hitta en plats när du söker lyckan på ett nytt ställe. 3. skulle du mot all förmodan hitta en stol någonstans, kasta dig över den! 4. och lämna den aldrig! tillslut hittade vi faktiskt ett bord och började diskutera nostalgisk musik och absolute dance och music skivorna. det var tider det. vi konstaterade att vi fortfarande kommer kunna sjunga de låtarna när vi är åldriga och att det är dom låtarna vi kommer att berätta för våra barnbarn om.
innan vi siktade mot hemmet tog vi vägen om sibylla för pommes-frittes-med-grillkrydda-och-ketchup-i-sidan. det var ingen höjdare. 1. pommes frittsen var inte särskilt goda, typ inte klara 2. de har fel förpackningar som gör att det kommer ketchup på alla pommesen, men grillkryddan når bara de översta. 3. jag var varken full eller bakis, det är då de sitter som bäst! haha.. så ytterligare en gång gjorde vi ett konstaterande. aldrig mer sibylla. nästa gång blir det smart o gott. och chrasse vågade inte säga emot :)

sen gick jag hem. och sov. och drömde tidernas bästa dröm. lite som i en film. men det var på riktigt. och det var på ett nytt café. och vi har nog aldrig varit så glada. och jag lyckades äntligen att få folk att förstå. vad gör jag nu? det handlade ju inte direkt om hajar, hotell och slag. detta var bara en simpel önskedröm.