tisdag, mars 27, 2007

if you want to change the world with me.

våren forstätter och jag får mer och mer spring i benen! jag vill shoppa vårkläder, festa, sitta på uteserveringar, ha lång-fika, äta glass, sitta på trappan vid kanalen. bara mysa i solen helt enkelt! det blir jobb hela veckan, men jag tänker också hinna med några mindre stan-besök och jag måste ut och rastas i helgen! jag ska plocka fram alla färgglada klädesplagg och ballerinaskorna åker på igen. jag trivs som fisken i vattnet! även fast fisken är ur vattnet om vi säger så.. eller kanske inte.. varken med eller emot tror jag vi säger istället. men det är skönt. idag åt jag cornetto jordgubb och kom till att tänka på vår interna humor. det var sommaren 2003 och vi satt på stranden och åt glass. jag slickade chokladen från glasspappert och en cornetto jordgubb blev så mycket mer än bara en glass. det var tider det.

Inga kommentarer: