måndag, januari 08, 2007

nineteen going on twenty

tja.. vad ska man säga? två dagar kvar sen ska jag bli vuxen. fast det vet jag iof att jag ändå inte kommer bli, men jag måste kunna uppföra mig som en. när jag måste vill säga. fast mitt sista år som tonåring har varit det bästa i mitt liv, så jag är väldigt nöjd. det har hänt så mycket, både bra och mindre bra och på helt olika plan. skola, jobb, vänner, kärlek, resor, fest och allt annat som hör tonåren till typ. jag har gjort en hel del misstag och gjort bort mig på tok för många gånger. så här i efterhand kan man ändå skratta åt det mesta, det hör väl tonåren till det med i guess. och man lär sig ju av sina misstag förhoppningsvis (tveksamt, men ändå..). fast jag har väl gjort en hel del bra saker också (hoppas jag) och för det mesta har jag haft helt sjukt kul! träffat många nya männsikor och en del gamla vänner och bekanta. mycket från detta året vet jag att jag alltid kommer att ha med mig. det har festats en hel del och den ena kvällen har varit både värre och roligare än den andre. och bra moments har avlöst varandra. 19 är en bra ålder, men jag hoppas att 20 är en ännu bättre. jag menar 2007 har ändå börjat bra och jag hoppas att mitt 2007 som tjugoåring bara går uppåt. ska bara trycka dit några pusselbitar till, sen har jag det som i en liten ask :) .. men det härligaste av allt är egentligen att jag vet (eller?) att bara för att jag fyller 20 så förändras jag inte ett dugg. jag är fortfarande samma jag som hellre dricker mjölk än fint vin till middagen, som hellre äter barnkalas-efterrätt än vackra tårtor, som hellre sörplar ur sugrör än smuttar ur kristallglas, som hellre vill ha kritor än att diskutera vädret i väntan på maten på restaruang , som hellre drömmer om fairytales än inser verkligheten, som fortfarande tror på drömprinsen och kärlek vid första ögonblicket. men som också vet att hur man står på båda fötterna på jorden (tror jag?) och vet hur man uppför sig och hur man balanserar barnlighet med moget vuxet. ja det tror jag iallafall? ... och bara för att man är 20 är man inte gammal...... visst?!?

skämt å sido. 19-års firandet är vi ju många som minns hur det slutade ;) .. ett minne för livet helt enkelt. och det hoppas jag att 20-års firandet också blir, men kanske inte riktigt på samma sätt ;) ..

Inga kommentarer: