tisdag, januari 23, 2007

jag saknar det, jag älskar det, jag glömmer det aldrig.

har kollat igenom hela challes bilddagbok nu. och jag kan bara säga, 2006 - jag saknar det, jag älskar det, och jag önskar att jag skulle få vara med om det igen. jag vet inte hur många gånger jag har uttryckt min glädje över 2006, både under årets gång och nu i efterhand, men jag skulle kunna göra det så många gånger till. det är konstigt på nått vis, att livet kan vara så bra (visst hade året sina minus också, men så är det väl alltid) och att man kan vara så glad. inte konstigt att "studentsmilet" satt där det skulle hela sommaren och hela hösten. nu finns det inte lika ofta känns det som, men jag försöker sätta dit det igen, för jag saknar det också :) . kollar på bilder från sommaren och det finns så många bra minnen så det är helt sjukt. alla utflykter vi gjorde, alla roliga utekvällar och fester, alla bra stunder som fanns. i miss it. men snart är det sommar igen, och denna ska bli ännu bättre, visst? våren var rätt galen nu när man ser tillbaka på det och hösten var nog ännu värre, men jag levde fullt ut. nu blir det lite så där sentimentalt känner jag.. men det kan inte hjälpas.
visst fanns det en viss firre som hjälpte året att gå också. som gjorde att jag kanske levde lite mer än möjligt. var lite gladare och lite högre upp i molnen än vad som är möjligt. och jag saknar det också. men det är rätt lugnt nu. visst rycks jag mellan olika tankar och känslor gång på gång, men det gör egentligen ingenting. för jag vet och jag känner och det är det som är huvudsaken. nä, nog pratat om det nu, det var 2006 jag var på. 2006, 2006. det hände mycket. men jag är övertygad om att det kommer hända helt sjukt mycket i år också, det kommer bli många förändringar. jag menar, det är bara 23 januari, man kan väl inte begära att allt ska ha hänt redan? fast snart får det gärna hända något, något som rör om i grytan, som sätter våra liv på suffle, och som helt enkelt gör vardagen lite roligare att leva.

puss och hej för nu.

Inga kommentarer: