fredag, december 01, 2006

IT'S DECEMBER FOR GOD'S SAKE

igår kom mamma och gav mig årets chokladkalender och "tack, men varför.... det är ju inte.. DECEMBER! va faan?!? är det december imorgon? det ÄR december imorgon.. säg att du skojar!?!" .. "jag önskar att jag gjorde det" fick jag till svar. men jag kan inte riktigt smälta det. december.. december.. jag menar, för det första ska det vara vinter då. det är ju inte ens kallt ju! och jag är väl den första (i sverige iallafall) som har sommarlov i december.. haha. min vinterjacka hade jag heller inte invigt för året och ja.. tiden har bara gått så sjukligt snabbt. ja jo.. juli kan jag väl ta.. och augusti tror jag.. men va fan hände med september, oktober och november?!? tiden bara försvinner. jag säger som mamma "det måste bero på växthuseffekten", haha. det är bara så skrämmande alltihop. jag fattar det helt enkelt inte.. någon måste ha räknat fel. det kan helt enkelt inte vara december redan. då är det ju snart jul. jul?!?!... vad är jul?! ungefär så känns det. jag säger som challe: "jag känner inget!"
men ja, plikttrogen som jag är så åt jag faktiskt första biten i chokladkalendern imorse. och den var lika god som alla andra år, men jag känner ju inget! sen så invigde jag vinterjackan för i år också, mest bara för att liksom. bara för att det är december. men egentligen var det alldeles för varmt fortfarande. men nu är det gjort iallafall.
skrämmande är också att jag åker om 11 dagar och när jag återvänder är det januari typ. 11 dagar kvar av året, på svenskmark. jag tror att jag inte fattar nånting faktiskt!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

den 31:e ska vi ha så kul att det inte finns på kartan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (jag tror jag måste gå på solarie, för jag tänker inte stå brevid dig och vara vit som ett spöka på alla nyårsfoton haha!!!)

Charlotte sa...

spöke, inte spöka. även fast det lät rätt gulligt