söndag, december 10, 2006

the final countdown

i fredags var det effektiva timmen. på en timme hann jag ta mig från jobb, gå ett ärende åt pappa, köpa 6 julklappar i ganska skilda delar av stan och ta mig tillbaka till jobb. allt detta i ösregn. i går, lördag, höll jag på att få en hjärnblödning när jag körde bil i stan tack vare alla idioter som kör som galningar, alla fotgängare som inte ser sig för, och alla hjärndöda busschafförer. och hur tänker man när man smäller upp ett gatuarbete mitt inne i stan strax före jul?! nä, tacka vet jag cyklen! sen blev det fika med gammal klasskamrat och på kvällen var det möllan och lilla torg med vänner, mycket trevligt (ja, om man bortser från litegrann..).
idag har jag äntligen påbörjat städningen av mitt rum och alla julklappar är äntligen inpackade. nu ska jag dammsuga, sen göra mig iordning, fixa julfika och packa. ja och typ en miljon saker till.. och om ett dygn är vi på väg!

Inga kommentarer: