fredag, september 08, 2006

siffror

här sitter jag bland mina papper och siffror. men ingen röra, här är det ordning och reda. redovisningsarbete är faktiskt kul. jag förstår inte hur någon kan tycka något annat.. haha (jo, kanske..) . nämen seriöst, jag har bara jobbat (med idag) 4 dagar, men redan upplevt hur bra det känns när man fört in ett halvårs fakturor och kvitton på datorn och avslutar med att skriva ut balans- och resultatrapporten och sätter längst fram i pärmen (inte i längst fram i taxin nä.) . eller som när man efter att ha bokfört en månad fyller i momsblanketten och skickar iväg. gjorde mina första två igår (den andra nästa hel själv.. =) och det var lite lycka på det nästan.. haha.

nä, jag är inte normal. men vem fan är det?
siffror är ju kul vet jag!

det snurrar 1910, 5460, 1930, 3500 och andra kontonummer i huvudet på mig.. man lär sig snabbt :)

ännu bättre känns det när man tänker på lönen som väntar i slutet av månaden.. mohahaha.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

siffor i form av lön är the shiet. du måste du ha svart(om man ska få klaga!!!) det känns så dystert.. DU är ingen dyster perre .. slå till men en grå nyans om du inte vill vara för radikal! :)

psychoo sa...

för deet är det! sant, sant. får förändra mig lite snart kanske, även fast jag är en konservativ männsika och inte gillar förändringar.. haha. men vi ska nog kunna hitta på nått kul tror jag, får se vad det blir.. :)