fredag, juli 14, 2006

minnen

satt och läste igenom Challes gamla bloggar häromdagen och blev påmind om en så massa saker som jag helt hade glömt bort. roliga minnen som försvunnit i virrvarret av allt annat som hänt.

Som när vi var i Oxie och skulle ta bussen in till stan. För det första var festen i oxie jättekul och där var massa folk som man inte sett på evigheter typ, men som var roliga att prata med. Singstar spelade vi ju också, kom jag precis på, och det är lika kul varje gång =) . Och sen var det ju då när vi skulle ta bussen. Först missade vi en buss, för att vi inte ens hade börjat gå därifrån, sen så gick vi vilse i snön åt helt fel håll och fick gå tillbaka. Och sen var där massa kullar som jag gled ner är liggandes typ med telefonen i högsta hugg. Vi missade ytterliggare en buss, men tredje gången gillt så.. (11 mars 2006)

När vi satt på fontänen på Gustav Adolfs Torg mitt i natten efter en kväll med galet karaokesjungande som vanligt, och hade missat bussen som vanligt. Det kom fram en kille och började prata och sammanfattningsvis så kan man väl säga att det som kom fram var att jag och Challe bodde i himlen och att vi skulle dit, (vi skulle flyga dit till och med!) och äta philadelphiaost - den nya, med pepparsmak, hah. Det var faktiskt kul.. =) (1 april 2006)

På Lundakarnevalen fanns killen som absolut tyckte att vi kunde ju inte gå hem allra redan, vi var ju blondiner ju!! Det skrattades också åt ett tag.. hah. Men han var kul faktiskt.. han snackade på en bra stund om att vi kunde hitta honom på Enrio, det var bara att söka på "Blond kille", eller hur det nu var... (19 maj 2006)

Och sen så var det ju Bladins studentfest som var helt galen. Det var Elvisjackor och is överallt. Det var dans och sång (skrik) och allt annat som hör till. Hade sjukt kul och jag var på topp, haha. (1 juni 2006)

Och sen så var det ju studentfesterna i dagarna tre, men de har inte hamnat i glömska redan tack och lov. Det var helt obeskrivligt kul. (7-9 juni 2006)


Klicka på länkarna för att se vad Challe har skrivit om dessa tillfällen. Det är tur att du skriver så bra för det är så kul att läsa sen!

Det finns ju en del citat som är ganska kul också som Challe har skrivit ner:

När jag skulle köpa jeans, fast det är svårt att förstå det roliga om man inte var närvarande förståss.
Och så var det ju tröjan som jag ville ha hem, eller ja, det var väl inte tröjan egentligen.. men ändå.. hah.


Snart är mina underbaraste vänner hemma igen och då ska det skapas nya, roliga och oförglömliga minnen!

1 kommentar:

Charlotte sa...

aaahh sa fint !!! haha sa sjuuuka minnen darling!! kreta ar lovely och snart ska vi skapa nya minnen det ar ett som ar sakert!!!