lördag, januari 05, 2008

and here we go again.. new year!

2008.. jo, nu var det nytt år igen. och 2007 gick nog snabbare än något annat år någonsin har gjort. och vid denna tiden brukar jag alltid göra en nogrann genomgång av det gångna året. dels en med speciella datum och händelser för mig själv, dels en liten text i det publika som lyfter fram alla bra minnen jag vill ta med mig från året. men nu? dels så orkar jag inte göra varken det ena eller det andra. dels så har jag inte jättemånga sådana där speciella datumar att lyfta fram. fast om jag tänker efter riktigt noga så finns det nog faktiskt en hel drös med sådana där dagar och minnen, men inga som får mig att jubla rent spontant. jag vet inte egentligen inte vad det har att göra med. men 2007 var också ett år då ett par riktigt stora händelser skedde och så överspeglade så mycket annat. det var liksom mer det stora än det lilla.. och alla vet väl att det är de små sakerna som gör det eller?

därför nöjer jag mig med att sammafatta 2007 med denna lilla lista:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Yes, många saker..
Höll du några av dina nyårslöften? Vet faktiskt inte om jag hade något direkt, men det där som jag alltid försöker leva efter lyckades jag nog faktiskt inte hålla. tyvärr.
Vilka länder besökte du? Höll mig nog faktiskt i Sverige hela året nu när jag tänker efter..
Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? 24 januari, 5maj, 26 augusti, 30 augusti (det finns en så himla massa fler händelser jag skulle vilja ha med här.. men fan, jag har blivit dålig på det där med datumar märker jag, attans!)
Har du varit sjuk eller skadat dig? Har åkt på fler sjukdagar än på många år..
Bästa köpet? Mina favve-jeans kanske?
Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och fest skulle jag gissa.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Frida - Dunka mig gul & blå, Lars Winnerbäck - Stockholms Kyss, Enrique Iglesias - Do you know
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ganska mycket mittemellan typ
Har du förändrats mycket? Jag tror det, det känns så. Och det har sagts så vid tillfälle..
Blev du kär i år? Njä. Det tycker jag inte.
Favoritprogram på tv? Prison Break
Något du önskade dig och fick? Ipod, min lovely lilla röda sak!
Något du önskade dig men inte fick? Mången söt sak
Ett uttryck du missbrukat 2007: vet faktiskt inte.. "illår ente" kanske ? hah
Något som du irriterat dig på under året? Mig själv om inte annat..
Vad fick dig att må bra? Mina vänner, nya vänner, min familj!
Favoritmånad? Sommarmånaderna, fram till mitten av september typ.
Årets hårfärg? Blond, blond, blond!

men för att sammanfatta kan vi säga det som jag konstaterade redan ett tag innan året var slut. jag vill inte beskriva det som ett bra år, men inte heller ett dåligt. jag vill beskriva det som ett sjukt år. med de mest absurda händelserna som man aldrig kunnat förutse. där jag provat på många, många grejer jag aldrig gjort förut. på gott och ont får vi väl tillägga kanske. men som lärt mig mycket. kanske framförallt om mig själv.
2008 hoppas jag kan bli ett nytt 2006. ett nytt år, nya möjligheter, nya chanser. och utan att riktigt kunna få ner det i ord tror jag att jag har lagt upp ett par nyårslöften för mig själv. och de ska hållas. och detta ska bli ett så himla bra år!
och så säger jag som jag alltid gjort (även om det inte är mina ord):

"du vet att varje dag du lämnar död
gör dagarna att leva lite färre"

Inga kommentarer: