tisdag, januari 29, 2008

22.22 - någon tänker på mig

efter ett "förnekar allt!" på allas våran skvallersida fick jag ett telefonsamtal. någon ville bestämt veta vad jag hade gjort eller sagt på fyllan. på fyllan? det var inte ens på fyllan. jo, kanske det också. men inte bara. jag vägrade yttra ett ord om detta iallafall och fick istället höra en snabb summering av vännens senaste bravader och erövringar. sen tjatades det lite till på mig och jag blev erbjuden en massage om jag berättade. jag tackade nej. då fick jag istället ett erbjudande om nakenmassage. tack, men nej tack. fast annars var det ett kul samtal..

sen åkte jag tuben i värsta rusningstrafiken. helt sjukt. jag tror det var värre en pendeln på morgonen. jag behövde inte ens hålla i mig för det var så trångt att det inte ens gick att ramla, eller ens snubbla till lite. och vi vet ju hur jag annars brukar flyga som en vante om jag reser mig innan tåget står absolut helt still.

Inga kommentarer: