onsdag, november 28, 2007

onsdag... efter löning.

igår var en sån där jobbig dag och jag längtade hem... jag efterfrågade en motivering till varför jag inte borde göra det: "Det är vackrare här. Dialekten är väl avvägd i munnen och folket är trevligt." fick jag som svar. idag är det bättre. en helt okej dag i skolan med girlsen. sen hem och powernapa. iväg till skolan igen för inspirationsläsningen (och jag blir lite så här fånigt stolt och glad över att han har fixat det.. ja, så löjlig är jag...). sen var det lönepub. ja inte för att det känns som att det har varit löning då pengarna redan börjar sina.. men men! det var trevligt och mysigt och 20kr ölen som vanligt.. och det var girltalk i sin sanna form och längtan och jobbiga moments och kul folk.. och ja, allt. men plötsligt känns livet lite bättre och jag ser ljust på framtiden.. och så kom vi fram till ikväll att det blir som det blir och det är bara att köra (fast kanske man borde prata om en del viktiga saker först.. hrm..)

Inga kommentarer: