söndag, september 02, 2007

stockholm goes weekend och råplugg

tjo! peppen var hög i stockholm igår. utvilad och med ett humör på topp satte challe och jag oss på mariatorget med vår studentlitteratur och började plugga (halleluja!). man har lite förträngt det där med att man måste plugga också ju.. mest tänkt på föreläsningarna typ.. och så festerna såklart! haha.. sen var det match på after och tillslut fick vi i oss vår mat också! pratade med chriss också, weee (miss you) och skvallrade om allt som hänt, innan vi kastade oss in duschen (nä, inte samtidigt nä..) och gjorde oss i ordning.. klockan hann trots allt inte bli jättemycket innan vi satte oss på en uteservering på medborgarplatsen och allmänt njöt av livet! fick besök av sthlmaren himself och hans kompis gbgaren, trevligt trevligt. sen blev det en seg film hemma hos göteborgaren och det eviga (men ofttast ganska kul..) diskussionen om dialekter och ord hit och dit. kom inte i säng förrän vid 4 tiden och ändå sitter jag här nu.

har sovit dåligt.. vaknat varje gång jag fått täcket i ansiktet för att jag trott att det har legat någon hos mig, men när jag slår upp ögonen är det inte så. jag vet inte ens om jag blir besviken eller om jag bara konstaterar fakta? .. klockan nio gick det helt enkelt inte att ligga kvar längre, allmänt förvirrad och utan att veta nånting typ, steg jag upp och gjorde kära lilla knytet (min kära lilla elektroniska vän.) sällskap. så ja, här sitter jag nu och väntar på en dag med riktigt råplugg, nu gäller det att skärpa sig, nu har jag saker som måste göras!

Inga kommentarer: