tisdag, april 10, 2007

dubbelt upp men hälften så gammal

kom på en sak idag. åren mellan 20 och 30-års ålder borde vara 20 st istället för 10. alltså hur ska jag annars hinna med allt jag vill hinna innan jag fyller 30? det är inte genomförbart liksom. så därför borde liksom ett år (mellan 20 och 30) vara som två, fastän man bara åldras som ett. synd att det också är ogenomförbart dock. först tänkte jag då att man kanske borde planera framtiden lite bättre (för det har jag ju absolut inte gjort! hah), men sen kom jag fram till att det är tvärtom man ska göra ju. annars går man bara och tänker på hur snabbt tiden går och hur snabbt det går mot 30 och då hinner man ju bara ännu mindre. så därför stannar mina planer numera vid sommaren (lycka till till mig skulle jag vilja säga..), och inte 4-5 år framåt där de lätt skulle kunna vara just nu.

Inga kommentarer: