tisdag, februari 27, 2007

musiken som tar över mitt huvud för tillfället

gym class heroes - cupid's chokehold trallvänlig, humörhöjande och allmänt glad. är det konstigt att det är den jag går och sjunger på om och om igen? videon är ju bara för söt också :)
säkert! - vi kommer att dö samtidigt hello saferide är grym, och hennes svenska variant är definitivt inte sämre.
akon - don't matter what about akon? på något mysitiskt sätt lyckas hans låtar alltid sätta sig i huvudet och vägra släppa taget. jag vet inte hur länge jag gick och nynnade på smack that egentligen.. haha. och i wanna love you likaså. haha. och don't matter är faktiskt bra!
cascada - truly madly deeply truly madly deeply originalet av savage garden är en av mina absoluta favoritlåtar, så därför borde jag kanske inte hylla en cover. men faktum är att jag gillar den förvånansvärt mycket. en ny bra variant av den gammal bra låt.
melody club - fever fever den är bra, den är dansvänlig och ja, vad ska man säga? brabra!
timbuktu's nya skiva - oberoendeframkallande och typ alla låtar på den. denna skiva blev verkligen en oväntad favorit. visst har jag tyckt att timbuktu har varit bra innan, jadå, han har gjort en par riktigt bra låtar som fortfarande är bland mina favoriter, men nu har han fått ett ytterligare lyft hos mig :) .. texterna är också otroliga, fast det är väl ingen nyhet för någon. men det är nästan så att jag måste köpa skivan bara för att få tillgång till dessa klockrena texter. dessa speciella ord som man liksom aldrig använder gör texterna bara ännu bättre. det svänger och det kan bara få mig dansa! 9 mars är det vi som dansar till dessa låtar utan tvekan!

1 kommentar:

Anonym sa...

9 MARS HÖRREDU (L) hihi! fyfan timbuks texter gör en till freak.. så jävla bra!//c