onsdag, januari 10, 2007

jisses, nu händer det grejer..

nu har jag precis varit och lyssnat på (ganska tråkig) jobbrelaterad information i samma lokal som det var fest i för cirka två år sen och där jag halkade på dansgolvet rakt framför killen jag gillade. snacka om två helt olika erfarenheter ifrån samma lokal. jisses så tokigt det kan bli.
men lunch och fika idag var mycket trevliga. challe sticker till stockholm och jag kan inte annat än att vara glad för hennes skull. men samtidigt är det lite skrämmande och jag menar, ska jag nu behöva göra stan osäker utan hjälp från henne? aja, det är tur att det finns så många bra kommunikations medel som det finns idag iallafall.. snacka om att mailen kommer gå varm :) .. (som om den inte redan gör det? men ändå..)
själv står jag på linjen mellan då, nu och framtid och vet inte om jag ska ta ett steg fram, tillbaka eller bara stå still. jag kan inte annat än att sakna, men jag menar tiderna förändras och det är kanske dags att jag gör det med den? (fast jag är redan på god väg..) önskar bara att det fanns ett mellanting mellan allt och inget, men det kanske det inte finns? (och även om det skulle finnas, skulle jag klara av det?)

jaja. challe ska ändå reservera en trevlig stockholmare till mig, så jag klarar mig nog ändå. nu ska jag kolla över våren och se var jag kan planera in små ljusglimtar (för de kommer att behövas) och en och annan stockholmsresa ska jag se till att få in också.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

tack. du anar inte så kul detta är(men skrämmande!). jag tror att du och ni måste besöka mig massor, massor, massor. shit jag har redan börjat planera min avskedsmiddag... HUR SKA JAG KLARA MIG?

Charlotte sa...

åhh .. I'm sooo excited!! ja du måste komma, men det vet jag att du gör. till hösten kan det ju bli du+jag och STHLM!!!