fredag, januari 19, 2007

januari?

sitter här instängd på kontoret, men utanför fönstret tycks jag skymta en blå himmel och en lysande sol. det får mig att längta efter våren. efter värmen. fast den kommer man väl få vänta på länge till antar jag. hade jag inte vetat vilken månad det var hade jag gissat på iallafall mars, eller kanske april. iallafall när jag sitter här inne och bara ser ut. men det är bara januari. januari. alla mina tidsperspektiv är helt förvrängda känns det som. 19 dagar sen nyår, kan det verkligen stämma? det känns ju som igår. men thailand, för en månad sen var vi där och njöt i värmen, det känns som såå länge sen. alldeles för länge sen enligt mig. 1 september började jag jobba här, men det känns som jag jobbat här för alltid. livets glada dagar i juli känns som nyss. fast den där hemska dagen i juli minns jag knappt, det var ju hur lång tid sen som helst. 7 juni tog vi studenten, men det var ju igår jag gick i skolan ju? berlin i maj, det var såå härligt och kul, och igår, visst? mars, februari.. jag minns det som igår, men jag kan väl kanske sträcka mig till att det var förra veckan? det som hände igår känns som evigheter sen, men det som hände för ett år sen känns som igår. man blir litta förvirrad. men ett är iallafall säkert, jisses vad tiden går snabbt. rätt som det är, sitter jag väl här (eller inte här, men på det nya kontoret) och skriver och har bara tre månader kvar. och det är sommar och varmt och jackan har jag lagt och challe är hemma igen och har klarat av en termin i skolan. chrasse har slutat och har klarat av ett helt år (hon började ju igår typ, herrejisses). och jag väntar kanske på ett antagningsbesked, kommer jag in eller kommer jag inte in? eller så ja.. gör jag nått annat. och sen innan jag vet ordet av så är det september och jag tror knappt gud vet vad som händer då, men det kommer hända grejer. herrejisses, hur ska det gå, för mig, för er, för oss, för dem?

1 kommentar:

Anonym sa...

haha jag kommer sakna din syndiga källare//c