tisdag, november 14, 2006

what goes around comes around

helgen i växjö var fantastisk och så välbehövlig. jättekul att träffa emma igen naturligtvis och med lagom mängd fest, lite för mycket sömn och mat blev det ännu bättre! växjö var en jättefin stad. skönt att komma bort, jag vet att jag poängterar det hela tiden, men det var verkligen precis vad jag behövde. och jag ville verkligen inte åka hem redan i söndags igen (har jag nånsin kännt att jag inte har velat åka hem igen? tror inte det..), det blev lite som att åka tillbaka i tiden igen för ett ögonblick. men jag vet att det bara är jag som kan förändra situationen, så det är bara att försöka. och det gör jag.

"Deppig som jag är börjar jag tänka på annat Som gör mig ännu ledsnare och jag är nästan förbannad Men det som inte dödar mig blir jag ju starkare av Det är dags att styra upp skiten och göra smartare val Sån knast man kan vara jo man smäller av Och det är knappt att man klarar sånna sämre dar Innan det går för långt nu är jag desperat Jag får se till att göra nånting bättre av Denna korta tid som vi har på denna planeten Kan man inte gå runt å skapa sina egna helveten"

"The botten is nådd" - Timbuktu

det är nog lite formsvacka på allt, men ändock. körde en extra lång runda med bilen ikväll och det är så härligt.

"Let the sun refuse to shine It won't be long before the days are brighter If every step's an uphill climb Carry on until they feel much lighter For all the clouds up in the sky For all the teardrops in our eyes It can get only get better Be still my heart It can only get better We've come this far It can only get better I know it hurts For what it's worth It can only get better If he should ever come our way Dry the tears and look somewhere above him Might be easier to say than to do But just pretend that you no longer love him When your back's against the ropes When you miss someone the most It can get only get better"

"It can only get better" - Amy Diamond
(Amy Diamond, jag veet.. men ändå liksom..hah)
och så blickar vi framåt!

Inga kommentarer: