tisdag, oktober 10, 2006

en kärleksförklaring

mitt soundtrack för dagen har varit darren hayes album spin. inget kulturarv direkt, men så sjukligt bra den är. att jag dessutom kom över den nyligen för bara 55kronor gör ju inte saken sämre. har velat ha den länge, men vissa saker prioriterar man liksom bara inte.. (jo skivor prioriterar jag högt, men denna har fallit i glömska nånstans..). i dessa tider då radion spelar fruktansvärt tråkig musik så kan jag inte nog förklara hur glad jag är att jag har en cdspelare på mitt kontor (och att jag äger så många underbara cdskivor!!).
tillbaka till denna skivan så är det så bra musik och så bra
texter (kanske inga poetiska mästerverk direkt, men lättförståliga och lätta att anpassa på sig själv.. och det gillar jag för tillfället iaf..). min favorit för tillfället är what you like som ger mig massa energi och jag kan inte låta bli att sjunga med. annars älskar jag ju i miss you. och strange relationship är ju bra. ja, alla är bra faktiskt.
att darren hayes dessutom har en otroligt härlig röst att lyssna på är liksom pricken över i:et. den hörs ju även i savage garden, som gör bra musik också.



"Please tell me what you like If that feels nice give me a sign If you love it I can do it again We've got the rest of our lives To get it right "

"What you like" - Darren Hayes

1 kommentar:

Charlotte sa...

klar att du ska låna den. jst tell me!