lördag, juli 08, 2006

livet

jag vill skriva. en massa. men jag kan liksom inte. jag hittar inte orden. jag är full av tankar och känslor och funderingar och önskningar och drömmar och idéer och allt. men jag hittar liksom inga ord. jag vet inte vad jag ska säga. jag gillar livet iallafall, det är liksom helt okej.

det känns bra att jag har två veckor kvar på jobbet, det är trevligt. jag gillar det faktiskt.
det känns bra att kunna säga att jag vet vad jag ska göra till hösten. att jag ska jobba. jag ser faktiskt fram emot det en aning. ska nog inte bli så farligt ändå.
det känns bra att det är sommar. även fast man klagar på värmen titt som tätt, så gillar jag den.
det känns bra att veta att jag har världens bästa vänner. även fast de blir lite trötta på mig emellanåt =) , så lyssnar de ändå alltid.
det känns bra att jag känner lite hopp, att det kanske finns iallafall en liten chans. även fast alltihop skrämmer mig något fruktansvärt, så känner jag hopp.
det känns bra att när jag tänker på att börja plugga om ett år. i stockholm. förhoppningsvis. det skrämmer mig också, men samtidigt känns det spännande. kanske blir det där, kanske blir det någon annanstans. vi får se.
det känns bra att även fast allt inte är världens bästa, så är livet bra i det stora hela. allting kommer nog aldrig vara bäst på en och samma gång, men det gör nog inget. jag gillar livet ändå.

Inga kommentarer: