tisdag, mars 21, 2006

Karlsson på taket

Karlsson: Hejsan, hoppsan. Får man slå sig ner ett slag?
Lillebror: Ja, var så god. Är det inte svårt att flyga så där?
Karlsson: Inte för mej! För mej är det inte alls svårt.
För jag är världens bästa konstflygare.
Men jag vill inte råda vilken hösäck som helst att försöka.
Vad heter du?
Lillebror: Lillebror. Fast egentligen heter jag Svante Svantesson.
Karlsson: Tänk så olika det kan vara - Jag, jag heter Karlsson.
Bara Karlsson och ingenting annat. Hejsan, hoppsan Lillebror.
Lillebror: Hejsan, hoppsan Karlsson.
Karlsson: Hur gammal är du?
Lilllebror: Sju år.
Karlsson: Bra! Fortsätt med det!
Lillebror: Hur gammal är du då?
Karlsson: Hur gammal jag är?
Jag är en man i mina bästa år, det är det enda jag kan säga.
Lillebror: Vilka år är det som är bäst?
Karlsson: Alla! Åtminstone när det gäller mej.
Jag är en vacker och genomklok och lagom tjock man i mina bästa år.

Karlsson är väl ändå såå klockren? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

challe här. alltså det bästa citaten är.. hmm nu kommer jag inte på dem men fy fan vad karlsson är bäst. jag önskar mig dvd filmen i presnt alltså..

psychoo sa...

lätt fett. "det är en världslig sak.." är iallafall en klassiker..