lördag, mars 18, 2006

citat

igår när jag höll på att leta igenom lite papper, hittade jag ett citat som jag har skrivit ner för typ jag vet inte hur länge sen. jag minns inte var det kommer ifrån, men har för mig att det var någon film eller nått.. jag skriver typ alltid ner massa citat överallt, mest är det från låtar, men kan vara från filmer osv också. antagligen skriver jag ner dem för att det är sånna som jag känner igen mig i, eller ibland bara för att de är bra eller nått.. det som jag hittade igår var iallafall detta och att säga att jag inte känner igen mig, är väl att ljuga.. :


"Forgetting's not something you do, it happens to you.
Only it didn't happend to me.
.
UPDATE! efter en snabb googling på citatet så hittade jag var jag har fått det ifrån.. det är från boken "The Collector" av John Fowles, som vi läste i skolan i höstas, så så himla länge sedan var det faktiskt inte..

Inga kommentarer: