fredag, oktober 21, 2005

forest & crispian

idag har det varit konsert på skolan med forest & crispian. det var bra, fast det känns som att jag var den enda som tyckte det. så antingen är jag knäpp eller så uppskattar inte folk bra musik. live musik är så härligt. och kul att det kunde hända något kul på våran annars så stela och rätt tråkiga skola faktiskt. men det krävdes ju några musikglada frammåt elever, men det var bra gjort tycker jag. absolut.
lyssna på några av deras låtar här och bedöm själv.
en av mina tankar var att dessa skulle ju spelat på malmöfestivalen, där hade de passat bra i ett av tälten på mölleplatsen. men nu när jag klickade runt lite på internet så upptäckte jag att det gjorde dom ju faktiskt. synd att man inte visste vilka de var då. inte för att det är den bästa musiken jag hört, men helt klart värd att få upp ögonen för. och jag tycket om att upptäcka ny musik.. och detta var som sagt bra. absolut.

Inga kommentarer: